We testen de Wingamm

Gepubliceerd op: 02-04-2024

Nu onze Wingamm op ons pad stond, konden we het niet laten om deze gelijk te gaan testen. In september zijn we daarom voor meerdere weken naar Duitsland gereden en hebben we een prachtige route gereden.

We begonnen in de Eifel, waar we een prachtige route wandelde in het Natuurpark Hoge Venen - Eifel. Ook brachten we een bezoekje aan het indrukwekkende Vogelsang en Wollseifen. Daarna reden we via een mooie route verder naar de Moezel, hier genoten we enorm van de omgeving, de zon en natuurlijk de lekkere wijnen.

De Romantische Strasse is een toeristische route en loopt van Würzburg tot aan Füssen, aan de voet van de alpen en de Oostenrijkse grens. De Romantische Strasse is een veelzijdige route met veel middeleeuwse stadjes met gekleurde vakwerkhuisjes en het bijzondere sprookjeskasteel Neuschwanstein. Voor het einde van de route bezochten we de Wieskirche, een prachtige bedevaartkerk die in rococostijl is opgetrokken en rijkelijk versierd is met beelden en schilderingen in dezelfde stijl. En deze staat sinds 1983 op de UNESCO Werelderfgoedlijst.

In Tirol, Oostenrijk, genoten we van de prachtige uitzichten op de bergen en liepen we de Rosengarten Schlucht in Imst. Via de Bodensee reden we weer terug richting Nederland, maar wel via het Zwarte Woud en Luxemburg. Het Zwarte Woud is echt de moeite waard om door heen te rijden en de Allerheiligen Wasserfalle zou ik zeker niet overslaan.

We hebben de camper uitgebreid kunnen testen en er zijn wat dingen waar naar gekeken moest worden. Zoals het zonnepaneel, "doet hij het wel?". Achteraf deed het zonnepaneel het wel maar de kabels en de ontvanger niet.  En naar de motor van de camper, want met 100pk hadden we toch wat moeite met de bergen. Ondertussen zijn er in de motor een paar onderdelen vervangen, dus nu hopen we dat het wat soepeler gaat in de bergen.

Ook hebben we wat dingen gezien die we anders zouden willen of die we nog missen. De komende tijd gaan we kijken of we de camper mooier maar ook gezelliger kunnen maken. Verder zijn we zeer tevreden!

We hebben echt een geweldige route gereden en heel veel moois gezien en gedaan. Voor ons uitgebreide reisverslag kijk dan op ons youtube kanaal. Dit is de link naar het eerste deel van deze serie youtube of kijk op onze Vlogs pagina

camperplaatsen en Campings: Wonhmobil Stellplatz, Goch Friendensplatz in Duitsland. Camping Mareveld, Schimmert in Nederland. Camperplaats Kalterherberg in Duitsland. Camperplaats Nettersheim in Duitsland. Parkeerplaats Bad Münstereifel in Duitsland. Camperplaats Kelberg in Duitsland. Camperplaats Ediger -Eller in Duitsland. Wonhmobil stellplatz Pünderich in Duitsland. Camperplaats Impfinger in Duitsland. Camperplaats Tauberzell in Duitsland. Stellplatz Rothenburg in Duitsland. Parking Schloss Harburg in Duitsland. Waitzinger Wiese, Landsberg am Lech in Duitsland. Parkeerplaats Jachenau in Duitsland. Camping Mayrhofen, in Oostenrijk. Camping Rossbach, Nassereith in Oostenrijk. Parkeerplaats Eglofs, in Duitsland. Camperplaats Schiltach in Duitsland. Parkeerplaats Bad Bergzabern in Duitsland. Camping Route du Vin, Grevenmacher in Luxemberg.