Overwinteren 2022

Gepubliceerd op: 08-12-2022

De artsen geven het al jaren aan, dus het moest er nu toch eindelijk van komen, we gaan proeven aan het overwinteren in de zon in Spanje. Halverwege oktober vertrokken we uit Nederland en reden we via Duitsland,  Zwitserland en Frankrijk naar Spanje. Waarom deze route, nou helaas was er in Frankrijk een grote staking en was er bijna geen brandstof te verkrijgen.

Eenmaal in Spanje was het nog heerlijk weer en kwamen we aan in Cambrils een gezellige havenstadje aan de zee. Omdat op de camping uitgebreid Haloween werd gevierd zijn we hier zo'n 10 dagen geweest. Erg gezellig om dit mee te maken. Via Peniscola zijn we naar camping Valencia gereden. Een mooie camping met ruime plekken, een restaurant en een zwembad. Vanuit hier hebben we de stad Valencia bezocht. Een bijzondere stad met een oude binnenstad en een super modern stuk net buiten het centrum, met museum,  bioscoop enz..

Toen we in de buurt van Benidorm kwamen besloten we een camping te zoeken de eerste waar we gingen kijken was camping Cap Blanch, 4 kilometer voor Benidorm, deze was direct aan het strand en tegen een dorpje. Het beviel ons zo goed dat we hier gelijk meerdere weken hebben gestaan. Er werd van alles georganiseerd door mede kampeerders, heel veel restaurantjes waar je goedkoop kon eten en op de camping was het gezellig. Prima combinatie.

Voordat we weer richting huis gingen zijn we nog bij een camping in Elche bij Alicante geweest, deze ligt een klein beetje in het binnenland. En daarna reden we langzaam richting huis. In Frankrijk hebben we nog een bijzondere stop gemaakt bij Oradour-sur-Glane, een stukje geschiedenis die niet vergeten mag worden.

We hebben deze reis als heel fijn ervaren, de warmte opzoeken in het najaar of winter willen we vaker gaan doen. De artsen hebben zeker gelijk als ze zeggen dat het beter is voor onze gezondheid!

Meer mooie beelden zien jullie natuurlijk op youtube. Dit is de link naar het eerste deel van deze serie youtube

campings: Camping Hochschwarzwald, Todtnau in Duitsland. Camping Fraso Ranch, Lignieres in Zwitserland. Camping la Pinede en Provence, Mondragon in Frankrijk. Camping Le Fun, Fitou in Frankrijk. Camping La LLosa, Cambrils in Spanje. camping El Cid, Peníscola/Peñíscola in Spanje. Camping Valencia, Puçol in Spanje. Camping Cap Blanch Altea -L'albir in Spanje. Finca Familia, in Spanje. Camping Ampolla Playa, l'Ampolla in Spanje. Camping Les Peupliers. Colombiers in Frankrijk. Camping de la Riviere, Exideuil-sur-Vienne in Frankrijk